سابمیت مقاله به چه معناست؟ دستورالعمل سابمیت مجلات خارجی

در انتشارات دانشگاهی، سابمیت مقاله به محققان این امکان را می دهد که کار خود را با مخاطبان گسترده ای به اشتراک بگذارند و به پیشرفت رشته خود کمک کنند. با الزامات و دستورالعمل های مختلف برای هر مجله، فرآیند سابمیت می تواند طولانی و پیچیده باشد. ما یک راهنمای جامع برای سابمیت مقاله در این پست وبلاگ ارائه خواهیم داد که همه چیز از نوشتن مقاله تا انتخاب مجله مناسب را پوشش می دهد. همچنین در مورد نحوه سابمیت مقاله به مجلات خارجی، تفاوت بین سابمیت و پذیرش مقاله و نحوه سابمیت مقاله به مجلات ISI بحث خواهیم کرد. امیدوارم پس از خواندن این پست، بینندگان درک بهتری از روند سابمیت مقاله داشته باشند و آمادگی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن تحقیقات خود با جهان داشته باشند.
وقتی مقاله ای سابمیت می شود، به چه معناست؟
آثار سابمیتی، آثار مکتوبی هستند که برای بررسی و انتشار به مجله یا نشریه دیگری سابمیت می شوند. نوشتن می تواند به شکل یک مقاله تحقیقاتی، یک مقاله مروری، یک مطالعه موردی یا نوع دیگری از کار نوشتاری باشد. فرآیند سابمیت معمولاً شامل رعایت دستورالعمل‌ها و الزامات مشخص شده توسط هر مجله، مانند قالب‌بندی، تعداد کلمات و سبک استناد است. سابمیت کننده مقاله تحت یک فرآیند بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود آیا برای انتشار مناسب است یا خیر، که ممکن است شامل بررسی همتایان یا بررسی ویرایشی باشد. یک نسخه عمومی از مقاله پس از پذیرش در دسترس قرار می گیرد.
سابمیت مقاله در دانشگاه: اهمیت آن
سابمیت مقاله راهی برای محققان و محققان فراهم می‌کند تا یافته‌ها، بینش‌ها و نوآوری‌های خود را با مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک بگذارند، که در دانشگاه بسیار مهم است. انتشار مقالات در مجلات معتبر علاوه بر ارتقای دانش در یک زمینه، اعتبار نویسنده را به عنوان یک محقق نشان می دهد و اعتبار نویسنده را تثبیت می کند. سابمیت مقالات همچنین تأثیر کار یک محقق در زمینه خود را نشان می دهد که برای پیشرفت تحصیلی، تصدی مسئولیت یا تأمین مالی ضروری است. علاوه بر این، بررسی همتایان یک مؤلفه حیاتی در فرآیند سابمیت متون علمی است که اطمینان حاصل می کند که تحقیقات منتشر شده دقیق، قابل اعتماد و جاری است. در نتیجه، سابمیت مقاله برای فرآیند انتشار دانشگاهی بسیار مهم است، زیرا باعث پیشرفت دانش و تحقیق می شود.
مراحل سابمیت مقاله
چندین مرحله برای سابمیت مقاله به یک مجله وجود دارد و رعایت دستورالعمل ها و الزامات آن بسیار مهم است. مقاله را می توان به روش های زیر سابمیت کرد:
آماده سازی مقاله برای سابمیت نیاز به مرحله اول آماده سازی آن دارد. یک مقاله باید از دستورالعمل های مجله پیروی کند، با الزامات تعداد کلمات و سبک استناد مطابقت داشته باشد، و شامل هر بخش مورد نیاز مانند چکیده ها و کلمات کلیدی باشد.
مجله مناسب را برای سابمیت انتخاب کنید: مجله ای که برای آن سابمیت می کنید تأثیر قابل توجهی بر شانس موفقیت شما دارد. تمرکز مجله، خوانندگان و ضریب تاثیر همه باید در انتخاب مجله در نظر گرفته شود.
هنگامی که در مورد مجله مناسب تصمیم گرفتید، دستورالعمل های مجله را برای سابمیت به دقت بخوانید. این شامل دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه سابمیت مقاله، الزامات قالب‌بندی، و هرگونه دستورالعمل ویژه برای شکل‌ها، جداول و مراجع است.
در اکثر مجلات، نویسندگان موظفند مقالات خود را به صورت آنلاین با استفاده از فرآیند سابمیت مجله سابمیت کنند. برای سابمیت مقاله و هر گونه مدارک مورد نیاز، مانند جلد نامه و فرم کپی رایت، دستورالعمل های مجله را دنبال کنید.
به محض سابمیت مقاله، توسط مجله بررسی می شود تا مشخص شود که آیا مقاله برای چاپ مناسب است یا خیر. ممکن است در این فرآیند بررسی های همتا و سرمقاله وجود داشته باشد و ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.
ارائه مقاله به مجله نیازمند توجه دقیق به جزئیات و پیروی از دستورالعمل های خاص است. مراحل بالا را دنبال کنید تا شانس خود را برای نوشتن یک مقاله موفق افزایش دهید.
آماده سازی مقاله برای سابمیت
به منظور افزایش شانس پذیرش، به نویسندگان توصیه می شود هنگام آماده سازی مقاله خود برای سابمیت، از دستورالعمل های مجله پیروی کنند.
در اینجا چند نکته در مورد نحوه آماده سازی مقاله برای سابمیت آورده شده است:
پیروی از دستورالعمل های قالب مجله مهم است: اکثر مجلات دستورالعمل های خاصی برای قالب بندی مقالات دارند.این موارد شامل اندازه فونت، حاشیه، فاصله بین خطوط و سبک های نقل قول است. برای جلوگیری از رد شدن به دلیل خطاهای قالب بندی، باید مطمئن شوید که مقاله شما این شرایط را دارد.
عنوان واضح و مختصر: عنوان مقاله شما باید منعکس کننده محتوای مقاله و توصیفی باشد.
ارائه چکیده: چکیده محتوا و هدف مقاله را خلاصه می کند. مهم است که چکیده شما واضح، مختصر باشد و نکات اصلی مقاله را به طور دقیق بیان کند.
استفاده از عنوان و عنوان فرعی می تواند به سازماندهی مقاله و خوانایی بیشتر آن کمک کند. سرفصل های مقاله باید محتوای هر بخش را به طور دقیق منعکس کرده و منسجم باشد.
مراجع بخش‌های ضروری مقالات دانشگاهی هستند زیرا شواهدی برای حمایت از پایان‌نامه ارائه می‌دهند. پیروی از سبک استناد مجله به اطمینان از استناد صحیح منابع کمک می کند.
با تصحیح اشتباهات گرامری، املایی و نقطه گذاری، از ظاهر حرفه ای و صیقلی مقاله خود اطمینان حاصل کنید. داشتن یک همتا یا مربی برای بررسی مقاله نیز ایده خوبی است.
انتخاب یک مجله

هنگام ارسال مقاله، انتخاب مجله مناسب بسیار مهم است، زیرا می تواند به طور قابل توجهی بر شانس پذیرش و دیده شدن مقاله تأثیر بگذارد. هنگام انتخاب مجله به این عوامل توجه کنید:

محدوده مقاله و موضوع تحقیق باید با محدوده مجله مطابقت داشته باشد. برای اطمینان از اینکه مقاله شما با تمرکز مجله مطابقت دارد، بیانیه ماموریت، اهداف و دامنه را بررسی کنید.
مقاله شما باید از دریچه خوانندگان مجله و اینکه آیا آن گروه به مقاله شما علاقه مند خواهند شد، مشاهده شود. شما می توانید مقاله خود را با نیازها و انتظارات مخاطبان خود با دانستن اینکه چه کسانی هستند، تنظیم کنید.
ضریب تاثیر یک مجله نشان دهنده شهرت و نفوذ آن در یک زمینه خاص است. یک مجله را بر اساس ضریب تاثیر آن انتخاب کنید، اما به خاطر داشته باشید که عوامل تاثیر بر اساس رشته متفاوت است.
فراوانی انتشار مجله و اینکه آیا با جدول زمانی انتشار شما مطابقت دارد یا خیر را در نظر بگیرید. زمان انتشار ممکن است از مجله ای به مجله دیگر متفاوت باشد، بنابراین ممکن است مقاله شما در برخی از مجلات بیشتر از سایر مجلات ظاهر شود.
در یک مجله با دسترسی آزاد، می توان به مقالات به صورت آنلاین دسترسی داشت و در نتیجه دید و دسترسی آنها را افزایش داد. اگر این برای شما مهم است، بررسی کنید که آیا مجله دسترسی باز ارائه می دهد یا خیر.
اعتبار ژورنال در زمینه خود را بررسی کنید و اینکه آیا همکاران و همکاران به آن توجه زیادی دارند یا خیر. می تواند بر کیفیت و تأثیر درک شده مقاله شما تأثیر بگذارد.

دستورالعمل های مجله را رعایت کنید

هنگام ارسال مقاله باید دستورالعمل های مجله رعایت شود، زیرا آنها اطمینان می دهند که مقاله با الزامات و دستورالعمل های مجله مطابقت دارد. به منظور پیروی از دستورالعمل های مجله، در اینجا چند نکته وجود دارد:

قبل از ارسال مقاله، مطمئن شوید که دستورالعمل های مجله را به دقت مطالعه کرده اید تا مطمئن شوید که فرآیند ارسال، الزامات قالب بندی و سایر الزامات را درک کرده اید.
مقاله خود را به درستی قالب بندی کنید: مطمئن شوید که مقاله شما از دستورالعمل های قالب بندی مجله، از جمله اندازه فونت، حاشیه، فاصله بین خطوط و سبک نقل قول پیروی می کند.
برخی از مجلات به بخش های خاصی مانند چکیده، کلمات کلیدی یا تقدیرنامه نیاز دارند. مهم است که تمام بخش های مورد نیاز را درج کنید و مطابق با مشخصات مجله باشد.
برخی از مجلات به همراه مقاله به اسناد اضافی مانند نامه پوشش یا بیانیه حق چاپ نیاز دارند. کلیه مدارک مورد نیاز باید بر اساس الزامات مجله ارسال شود.
اگر مقاله شما شامل آنها می شود، مطمئن شوید که شکل ها و جداول شما با دستورالعمل های قالب بندی و قرارگیری خاص مجله مطابقت دارند.
فراموش نکنید که مقاله را به زبان مورد نیاز مجله بنویسید.

ارسال آنلاین مقالات به مجله

رایج ترین روش ارسال مقاله از طریق سیستم آنلاین مجله است که معمولاً به مراحل زیر نیاز دارد:

قبل از ارسال مقاله به اکثر مجلات، نویسندگان باید یک حساب کاربری ایجاد کنند. با پیروی از دستورالعمل های مجله یک حساب کاربری ایجاد کنید.
ارسال مقاله کامل، گزارش مختصر یا نامه ای به سردبیر برای برخی از مجلات در دسترس است. نوع ارسال مناسب را برای مقاله خود انتخاب کنید.
نویسنده باید عنوان، چکیده، کلمات کلیدی و سایر جزئیات مرتبط درخواست شده توسط سامانه ارسال آنلاین مجله را وارد کند.
بسته به نیاز ژورنال باید مقاله را به صورت جداگانه به عنوان سند Word یا PDF بارگذاری کنید.
در صورت نیاز مجله، اسناد اضافی باید به عنوان فایل جداگانه بارگذاری شود، مانند نامه پوشش یا فرم حق چاپ.
اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز به تأییدیه ارسال پیوست شده است. منتظر بمانید تا مجله پس از ارسال مقاله، دریافت مقاله را تایید کند.

منتظر روند بررسی

به محض ارسال مقاله برای چاپ، توسط مجله بررسی می شود تا مناسب بودن آن مشخص شود. بررسی های همتا و سرمقاله ممکن است در طول فرآیند بررسی انجام شود و ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا تکمیل شود. در حالی که منتظر فرآیند بررسی هستید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

بررسی ممکن است زمان بر باشد، بنابراین مهم است که صبور باشید و عجله نکنید. در مورد وضعیت ارسالی زیاد با مجله تماس نگیرید.
اکثر مجلات دارای سیستم های آنلاینی هستند که به نویسندگان اجازه می دهد وضعیت ارسالی خود را بررسی کنند. به طور مرتب وضعیت را بررسی کنید تا ببینید آیا به روز رسانی انجام شده است یا خیر.
با کار بر روی پروژه های دیگر، تا زمانی که منتظر فرآیند بررسی هستید، بهترین استفاده را ببرید. بهره وری در زمان انتظار نیز می تواند به شما کمک کند که ناامید نشوید.
برای بررسی روان، اگر مجله درخواست تجدید نظر یا اطلاعات اضافی را داشت، به سرعت پاسخ دهید.
با وجود نامطلوب بودن، رد بخشی از فرآیند ارسال مقاله است. به مجلات جایگزین فکر کنید یا مقاله خود را بر اساس بازخورد داوران تجدید نظر کنید تا برای رد احتمالی آماده شوید.
هزینه مقاله سابمیت شده برای ISI

سابمیت مقاله به یک مجله ISI (مؤسسه اطلاعات علمی) ممکن است پرهزینه باشد، بنابراین مهم است که این هزینه ها را قبل از سابمیت در نظر بگیرید. مقاله ISI را می توان با هزینه های زیر سابمیت کرد:

مجلات ISI زیادی وجود دارند که APCها را شارژ می کنند که توسط نویسندگان برای پوشش هزینه چاپ مقاله پرداخت می شود. مقدار APC از مجله ای به مجله دیگر متفاوت است و می تواند از چند صد تا چند هزار دلار متغیر باشد.
زمانی که نویسنده مقاله ای را برای بررسی سابمیت می کند، مجلات معمولاً هزینه سابمیت را دریافت می کنند. معمولاً نمی توانید هزینه های حمل و نقل را بازپرداخت کنید زیرا ممکن است بسیار متفاوت باشد.
ایجاد یک مقاله دسترسی آزاد ممکن است نویسندگان را ملزم به پرداخت هزینه دسترسی آزاد کند. هزینه دسترسی آزاد ممکن است از چند صد دلار تا چند هزار دلار بسته به مجله متفاوت باشد.
ممکن است برای مقالاتی که دارای تصاویر یا اشکال رنگی هستند، هزینه شکل رنگی دریافت شود.
اگر نویسنده به عنوان زبان اول انگلیسی صحبت نکند، ممکن است یک مقاله مشمول هزینه ویرایش انگلیسی شود. با توجه به طول و پیچیدگی مقاله، هزینه ویرایش زبان انگلیسی بسیار متفاوت خواهد بود.

چه زمانی یک مقاله باید سابمیت شود؟

بسته به عوامل مختلف، سابمیت مقاله به یک مجله می تواند یک فرآیند طولانی باشد. بسته به عوامل زیر ممکن است برای سابمیت مقاله زمان زیادی طول بکشد:

این بستگی به نیازهای خاص مجله دارد که پروسه سابمیت مقاله چقدر طول می کشد. اگر مجلات خاصی به اسناد یا قالب بندی اضافی نیاز داشته باشند، روند سابمیت می تواند طولانی شود.
نویسندگان باید قبل از سابمیت، زمان کافی برای آماده‌سازی دست‌نوشته، از جمله ویرایش، قالب‌بندی، و بررسی منابع در نظر بگیرند.
بررسی و بازنگری نیز می تواند روند سابمیت را به تاخیر بیندازد. قبل از سابمیت مجدد مقاله، نویسندگان باید منتظر بازخورد داوران باشند.
سابمیت مقاله همچنین می تواند تحت تأثیر حجم کاری اعضای تحریریه مجله باشد. حجم بالای سابمیتی می تواند فرآیند بررسی و انتشار در برخی از مجلات را به تاخیر بیندازد.
اگر نویسندگان نیاز به بازبینی یا ارائه اطلاعات اضافی دارند، باید به سرعت پاسخ دهند.

بسته به عوامل ذکر شده در بالا، زمان سابمیت مقاله می تواند از چند هفته تا چند ماه متفاوت باشد. برای اطمینان از روند ارائه روان، مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید و زمان کافی برای آماده سازی، بررسی و بازنگری نسخه خطی در نظر بگیرید.
نوشتن مقاله برای مجلات خارجی

تفاوت های فرهنگی و زبانی می تواند سابمیت مقاله به مجلات خارجی را دشوار کند. برای سابمیت به مجلات خارجی، در اینجا چند نکته وجود دارد:

اگر تحقیق خود را به یک مجله خارجی سابمیت می کنید، باید در مورد مجله تحقیق کنید تا مطمئن شوید که با موضوع شما مطابقت دارد. هنگام تصمیم گیری باید دامنه، مخاطبان، ضریب تاثیر و فرآیند بررسی مجله را در نظر گرفت.
شما باید دستورالعمل های مجله را دنبال کنید: مجلات خارجی ممکن است نیازهای متفاوتی برای قالب، سبک و محتوا نسبت به مجلات در کشور شما داشته باشند. دستورالعمل های مجله را به دقت دنبال کنید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید.
اگر مقاله شما باید به زبانی سابمیت شود که زبان مادری شما نیست، یک ویرایشگر زبان استخدام کنید. با استخدام یک ویرایشگر زبان برای ویرایش مقاله خود، مطمئن خواهید شد که از نظر گرامری درست است و از هنجارهای زبانی پیروی می کند.
اگر مقاله شما به زبانی است که به طور گسترده صحبت یا درک نمی شود، مقاله خود را به زبان مجله ترجمه کنید. با انجام این کار می توان تحقیقات شما را بیشتر نمایان کرد و به مخاطبان بیشتری دست یافت.

هنجارها و انتظارات نوشتاری آکادمیک بر اساس پیشینه فرهنگی متفاوت است. سبک نوشتاری خود را بر اساس هنجارهای فرهنگی کشوری که مجله در آن مستقر است، تطبیق دهید.
همکاری با محققان کشورهای دیگر می تواند احتمال انتشار در مجلات خارجی را از طریق شبکه سازی افزایش دهد. در کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی برای ملاقات و همکاری با سایر محققان شرکت کنید.
دستورالعمل ارسال متفاوت است

نویسنده باید توجه داشته باشد که مجلات خارجی ممکن است هنگام ارسال مقاله، دستورالعمل های متفاوتی برای ارسال داشته باشند. در زیر چند تفاوت بین دستورالعمل های ارسال مجلات خارجی و داخلی وجود دارد:

این امکان وجود دارد که مجلات نیازهای قالب بندی متفاوتی داشته باشند. با مرور دستورالعمل‌های ارسال، مطمئن شوید که مقاله شما با دستورالعمل‌های قالب‌بندی مجله مطابقت دارد.
ممکن است چندین مجله محدودیت طول نسخه های خود داشته باشند. نسخه های خطی باید از محدودیت های طول مجله پیروی کنند.
الزامات Cover Letter: مجلات خارجی ممکن است شرایط متفاوتی برای Cover Letter داشته باشند. مهم است که نویسندگان از دستورالعمل های نامه پوششی پیروی کنند تا شانس پذیرش را افزایش دهند.
در مجلات خارجی، روند بررسی ممکن است با روشی که در کشور خود نویسنده انجام می شود متفاوت باشد. به منظور تعدیل انتظارات خود، نویسندگان باید روند بررسی مجله را بررسی کنند.
مقالات ارسالی به زبان خارجی ممکن است توسط مجلات خاصی مورد نیاز باشد. در صورتی که الزامات زبان مجله برآورده نشود ممکن است به ویراستار و مترجم نیاز باشد.نویسندگان باید قبل از ارسال مقاله خود این موضوع را بررسی کنند.
مجلات خارجی ممکن است ملاحظات اخلاقی متفاوتی نسبت به مجلات در کشور نویسنده داشته باشند. یک نسخه خطی باید با دستورالعمل های اخلاقی مجله مطابقت داشته باشد.

ارسال در مقابل ارسال مقاله

فرآیند انتشار شامل دو مرحله است: ارسال و پذیرش. اساساً دو نوع مقاله وجود دارد، ارسال و پذیرش:

ارسال مقاله: ارسال مقاله به مجله بخشی از فرآیند ارسال مقاله است. نسخ خطی پس از ارسال توسط متخصصین رشته خود بررسی می شود. بررسی ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.
پذیرش مقاله به معنای موافقت مجله با انتشار آن است. بلافاصله پس از پذیرش نسخه خطی برای چاپ، نسخه برداری و حروفچینی انجام می شود.
نویسندگان هنگام ارسال مقاله، یک ایمیل تایید از مجله دریافت خواهند کرد. وضعیت نسخه خطی نویسنده ممکن است در طول فرآیند بررسی به روز شود. نویسنده زمانی که مقاله او توسط یک مجله پذیرفته شود، اعلان دریافت می کند.
ممکن است در طول فرآیند بررسی، بازبینی نسخه‌های خطی درخواست شود. نسخه خطی باید قبل از پذیرش برای انتشار توسط نویسندگان تصحیح شود.
بستگی به ژورنال و رشته تحصیلی دارد که جدول زمانی ارسال و پذیرش مقالات چقدر باشد. ارسال می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد، و پذیرش ممکن است از چند ماه تا بیش از یک سال طول بکشد.

بنابراین، ارسال و پذیرش مقاله دو بخش متفاوت از فرآیند انتشار است. ارسال مقاله شامل ارسال مقاله به یک مجله برای بررسی است، در حالی که پذیرش شامل پذیرش مقاله برای چاپ توسط مجله است. یک نویسنده اگر تفاوت بین ارسال و پذیرش مقاله را بداند، می تواند فرآیند انتشار را کارآمدتر طی کند.
وضعیت یک ارسال

هنگامی که نویسندگان مقالاتی را برای مجلات ارسال می کنند، ممکن است تعجب کنند که نسخه های خطی آنها چگونه است. موارد زیر چند حالت رایج یک مقاله پس از ارسال است:

نسخه خطی زمانی که در این وضعیت قرار دارد توسط کارشناسان این حوزه در حال بررسی است. در برخی از مجلات و رشته های تحصیلی، روند بررسی ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.
داوران اصلاحاتی را برای نسخه خطی پیشنهاد کرده‌اند و نویسنده در حال انجام این بازبینی‌ها است.
یک ویراستار در حال بررسی یک نسخه خطی برای انتشار در این مرحله است. برای تصمیم گیری در مورد چگونگی ادامه، سردبیر ممکن است با کارشناسان دیگر در این زمینه مشورت کند.
Editor Decided: این وضعیت نشان می دهد که ویراستار تصمیم به پذیرش نسخه خطی گرفته است. پذیرش، رد یا تجدیدنظر ممکن است نتیجه باشد.

نسخه خطی پذیرفته شده نشان می دهد که برای چاپ پذیرفته شده است. قبل از انتشار، نویسنده و مجله نسخه نهایی را نهایی می کنند.
Rejected: این وضعیت نشان می دهد که نسخه خطی رد شده است. دستنوشته های رد شده ممکن است توسط داوران برای نویسنده توضیح داده شود.

بسته به مجله و رشته تحصیلی، جدول زمانی فرآیند بررسی می تواند بسیار متفاوت باشد. در نتیجه فرآیند بررسی، نویسندگان باید بدانند که وضعیت نسخه خطی آنها ممکن است تغییر کند. اگر نویسندگان سؤال یا نگرانی در مورد وضعیت نسخه های خطی خود دارند، باید با مجلات تماس گرفت.
موقعیت هایی که پس از تسلیم رخ می دهد

یک نویسنده ممکن است تعدادی وضعیت پس از سابمیت را پس از سابمیت نسخه خطی خود به یک مجله دریافت کند. پس از سابمیت، ممکن است در شرایط زیر قرار بگیرید:

یک مقاله در حال تولید در مراحل نهایی آماده سازی قبل از چاپ است. به عنوان بخشی از این فرآیند، مقاله کپی، تایپ و قالب بندی می شود.
وضعیت پیش از چاپ نشان می دهد که یک مقاله برای چاپ پذیرفته شده است و قبل از انتشار به شکل کامل آن به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است.
در این وضعیت مقاله برای چاپ پذیرفته شده و در مراحل پایانی آماده سازی می باشد.
این وضعیت نشان می دهد که مقاله منتشر شده است و به صورت چاپی یا در وب در دسترس است.
نویسنده دست‌نوشته را از بررسی انتشار پس می‌گیرد: این حالت نشان می‌دهد که نویسنده می‌خواهد دست‌نوشته را از بررسی خارج کند. نویسنده ممکن است تصمیم بگیرد که مقاله را به مجله دیگری سابمیت کند، یا ممکن است نگرانی هایی در مورد داده ها یا یافته ها وجود داشته باشد.
اصطلاح erratum یا corrigendum نشان می دهد که مقاله منتشر شده حاوی اشتباهی است که باید اصلاح شود. تصحیح تصحیح یک خطای جزئی است، در حالی که تصحیح خطا تصحیح یک خطای بزرگ است.

وقتی مقاله ای رد می شود چه باید کرد؟

رد شدن می تواند ناامید کننده باشد، اما بخش مهمی از انتشار مقاله است. اگر مقاله نویسنده رد شود، مراحل زیر را می توان انجام داد:

بازخورد داور و ویرایشگر را به دقت بررسی کنید. بازخورد را به طور عینی در نظر بگیرید تا پس از اصلاحات، مقاله بتواند به مجله دیگری سابمیت شود.
نسخه خطی باید بر اساس بازخورد اصلاح شود. اطمینان حاصل کنید که هر گونه نگرانی خاصی که توسط بازبینان مطرح می شود، رسیدگی می شود.
در صورتی که مقاله توسط یک مجله رد شود، ممکن است سابمیت مقاله به یک مجله جایگزین مناسب تر باشد.
برای به دست آوردن دیدگاه بیرونی در مورد مقاله و یادگیری نحوه بهبود آن، از همکاران یا دیگر متخصصان در این زمینه بازخورد بگیرید.
به یاد داشته باشید که رد کردن بخشی اجتناب ناپذیر از انتشار است. کار بر روی نسخه خطی و سابمیت آن به مجلات تا زمان پذیرش ادامه یابد.

به عنوان یک نویسنده، مهم است که بعد از نامه رد، از نظر عاطفی مراقب خود باشید. علیرغم دشواری دریافت بازخورد، یادآوری این نکته مهم است که رد کردن بازتاب توانایی ها یا ارزش نویسنده به عنوان یک محقق نیست. برای انتشار کار کنید، از همکاران و دوستان حمایت بخواهید و نگرش مثبت خود را حفظ کنید.
مقاله را از طریق ایمیل سابمیت کنید

مقالات معمولاً از طریق ایمیل به مجلات سابمیت می شوند. مراحل سابمیت مقاله از طریق ایمیل به شرح زیر است:

قبل از سابمیت مقاله، حتماً دستورالعمل های سابمیت مجله را مرور کنید تا از پذیرش ایمیل سابمیتی مطمئن شوید. در برخی از مجلات، مقالات سابمیتی فقط به صورت آنلاین قابل سابمیت هستند.
برای تهیه نسخه خطی، از دستورالعمل های قالب بندی مجله پیروی کنید. ممکن است شامل قالب بندی متن، ارجاعات و شکل ها باشد.
Cover Letter: عنوان نسخه خطی، نام و وابستگی نویسندگان، و خلاصه ای از تحقیق را در یک جلد نامه ذکر کنید.
به ایمیل، نسخه خطی و هر فایل پشتیبانی از جمله شکل ها و جداول را پیوست کنید.
علاوه بر اطلاعات مورد نیاز، در صورت لزوم، اطلاعات مربوط به تضاد منافع یا منابع مالی را نیز درج کنید.
هنگامی که همه چیز آماده شد، یک ایمیل به آدرس ایمیل تعیین شده مجله سابمیت کنید. دستورالعمل های مجله را در مورد برچسب زدن خطوط موضوع ایمیل و پیوست های فایل دنبال کنید.
پیگیری ژورنال پس از سابمیت مقاله، برای اطمینان از دریافت مقاله و اینکه آیا در حال بررسی است، ایده خوبی است.

معرفی مجلات معتبر خارجی برای سابمیت مقاله

یک ژورنال معتبر خارجی می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان گسترده تری دست پیدا کنید و برای تحقیقات خود به رسمیت شناخته شوید. در زیر برخی از مجلات معتبر خارجی وجود دارد که نویسندگان ممکن است برای سابمیت در نظر بگیرند:

“Nature” یک هفته نامه بین المللی بسیار معتبر است که تحقیقات اصلی را در تمام رشته های علمی منتشر می کند.
یک مجله پزشکی پیشرو که تحقیقات و تفسیرهای اصلی را در مورد تمام جنبه های پزشکی و سلامت جهانی منتشر می کند.
تحقیقات، بررسی ها و تفسیرها در همه زمینه های علم و فناوری در مجله بسیار معتبر Science منتشر شده است.
مجله ای پیشرو در زمینه زیست شناسی سلولی و مولکولی که تحقیقات، بررسی ها و تفسیرهای اصلی را منتشر می کند.
مجله پزشکی نیوانگلند یک مجله بسیار معتبر است که تحقیقات و تفسیرهای اصلی را در مورد تمام جنبه های پزشکی منتشر می کند.
PLoS ONE: یک مجله رایگان و با دسترسی آزاد که تحقیقات اصلی را در تمام زمینه های علم و پزشکی منتشر می کند.
مجله پزشکی که تحقیقات و تفسیرهای اصلی را در مورد تمام جنبه های پزشکی و مراقبت های بهداشتی منتشر می کند.
قبل از ارسال به این مجلات خارجی، مهم است که دستورالعمل ها و الزامات ارسال آنها را به دقت بررسی کنید. یافته های تحقیق نیز باید با دامنه و تمرکز مجله همسو باشد. با ارسال مقاله به یک مجله معتبر خارجی می توان دید و تاثیر بین المللی را افزایش داد.
عواملی که در انتخاب مجله خارجی باید در نظر گرفته شود
هنگام ارسال مقاله به مجلات خارجی باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. هنگام انتخاب مجله خارجی باید معیارهای زیر را در نظر گرفت:
تحقیقات و یافته ها باید به مجله متصل شود. اطمینان حاصل کنید که تحقیق با دامنه و تمرکز مجله مطابقت دارد.
ضریب تاثیر مجله: ضریب تاثیر یکی از مهمترین معیارهایی است که باید در نظر گرفته شود زیرا تعداد مقالات در یک مجله خاص را اندازه گیری می کند که استناد دریافت می کنند. به طور کلی پذیرفته شده است که مجله ای با ضریب تاثیر بالاتر پتانسیل بیشتری برای شناسایی و در معرض دید خوانندگان جدید دارد.
فراوانی انتشار یک مجله بر رویت و به موقع بودن تحقیق تأثیر دارد. معمولاً مجلات به صورت ماهانه و همچنین فصلی یا دوسالانه منتشر می شوند.
بررسی کنید که آیا مجله دسترسی آزاد را ارائه می دهد، که می تواند دید و دسترسی به تحقیق را افزایش دهد.
فرآیند بررسی: هنگام بررسی روند بررسی ژورنال، به خاطر داشته باشید که می تواند در پذیرش مقاله شما و زمان انتشار آن نقش داشته باشد.
برای اطمینان از اینکه یک نسخه خطی با الزامات خاص مجله مطابقت دارد، دستورالعمل های نویسنده آن را مرور کنید. برخی از مجلات با الزامات قالب بندی سخت یا محدودیت های خاص تعداد کلمات وجود دارد.
شهرت مجله را در جامعه پژوهشی در نظر بگیرید. با صحبت کردن با همکاران و مربیان، دریابید که اعتبار و تأثیر مجله چیست.
این عوامل می تواند به نویسندگان کمک کند تا مشخص کنند کدام مجله خارجی برای یافته های تحقیقاتی آنها مناسب است.
مجلات خارجی اجازه ارسال رایگان را می دهند؟
معمولاً برای ارسال مقالات به مجلات خارجی هزینه ای وجود دارد.هزینه بر اساس نوع ارسال و مجله متفاوت است. با این حال، می توانید مقالات خود را به مجلات خارجی به صورت رایگان ارسال کنید. در اینجا برخی از احتمالات وجود دارد:
چندین مجله خارجی گزینه های دسترسی آزاد را ارائه می دهند که به محققان امکان می دهد یافته های تحقیقاتی رایگان را منتشر کنند. با این حال، هزینه پردازش کاغذ ممکن است با این گزینه مرتبط باشد.
برخی از مجلات بر اساس نیاز مالی یا سایر ملاحظات معافیت از هزینه ارائه می کنند.
انجمن های عضو برخی از مجلات خارجی مقاله ارسالی رایگان ارائه می دهند. عضویت در انجمن می تواند مزایای انتشار را به نویسندگان ارائه دهد.
عضویت در هیئت تحریریه: اعضای هیئت تحریریه مجله ممکن است واجد شرایط ارسال مقالات به صورت رایگان باشند.
نویسندگان و دانشجویان کشورهای در حال توسعه ممکن است واجد شرایط تخفیف باشند.
دستورالعمل ها و الزامات ارسال مجله را به دقت بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا گزینه ای برای ارسال رایگان یا ارسال هزینه کاهش یافته وجود دارد. با این حال، یافته های پژوهش باید پس از در نظر گرفتن کیفیت و شهرت مجله ارسال شود.
Result
قرار دادن یک مقاله برای یک مجله خارجی نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. برای افزایش شانس پذیرش و انتشار، دستورالعمل ها و الزامات ارسال را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که مجله مناسب را انتخاب کرده اید، با دستورالعمل های ارسال آشنا شده اید و دستنوشته خود را با دقت آماده می کنید. همچنین در صورت درک مفاهیم و شیوه‌های کلیدی، می‌توانید فرآیند ارسال مقاله را راحت‌تر طی کنید. با وجود چالش ها و هزینه های مرتبط با ارسال به یک مجله خارجی، انتشار در مجلات معتبر می تواند شناخت و نفوذ را افزایش دهد.
نویسندگان برای ارائه موفقیت آمیز یافته های پژوهشی خود به مجلات خارجی و ارتقای دانش در حوزه مربوطه خود، باید بهترین شیوه ها را دنبال کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
نکات کلیدی از پست وبلاگ خلاصه شده است
نکات کلیدی از پست وبلاگ در زیر خلاصه شده است:
ارسال مقاله به مجلات خارجی برای چاپ به عنوان ارسال مقاله شناخته می شود.
با آشنایی با دستورالعمل ها و الزامات ارسال مقاله، انتخاب مجله مناسب و تهیه دقیق آن می توان شانس پذیرش و چاپ مقاله را افزایش داد.
ممکن است بسته به عواملی مانند فرآیند بررسی مجله و نوع ارسال، بین زمان‌بندی ارسال تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.
برای ارسال موفقیت آمیز مقاله، باید درک خوبی از مفاهیم و شیوه های کلیدی، مانند بررسی همتایان، دسترسی آزاد، و ملاحظات اخلاقی داشته باشید.
ممکن است هزینه های مختلفی برای ارسال به مجلات خارجی اعمال شود و نویسندگان ممکن است گزینه های رایگان را بررسی کنند.
به طور کلی، انتشار در مجلات معتبر خارجی می تواند شناخت و نفوذ شما را افزایش دهد.

دیدن صفحه اصلی
سابمیت مقاله پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید